۱۳۹۶ دوشنبه ۲۹ آبان
مصادف با:
2017/11/20 میلادی
وضعیت جوی امروز:
بیشینه دما:
کمیته دما:
بیشینه دما فردا:
بیشینه دما فردا:
معرفی کمیته های تحت پوشش: کمیته ورزش روزانه ورزش صبحگاهی قبل از انقلاب به نام "ورزش سوئدی" معروف بود که اوایل انقلاب نیز باهمین نام درپارک ها به صورت انفرادی و یا چند نفره انجام می شد.
۱۳۹۶ پنج شنبه ۳۱ فروردين - تعداد بازدید: 173 بار
معرفی کمیته های تحت پوشش: کمیته ورزش روزانه
ورزش صبحگاهی قبل از انقلاب به نام "ورزش سوئدی" معروف بود که اوایل انقلاب نیز باهمین نام درپارک ها به صورت انفرادی و یا چند نفره انجام می شد. پس ازانقلاب این ورزش ازحالت انفرادی درآمده و به صورت گروهی برای نخستین بار درپارک لاله تهران آغاز و به تدریج درپارک ها تعریف و امروزه درکلیه پارکها با مربی درساعتهای مختلف از ساعت ۵ صبح تا ۸ صبح در دوره های یک ساعته انجام می شود.

تعریف:
ورزش روزانه به مجموعه حرکات و تمرینات ورزشی اطلاق می شود که معمولا درساعات صبح یا عصر انجام می شود،که این حرکات و تمرینات طوری طراحی گردیده که فرد با توجه به سن و جنس و نوع فیزیک بدنی بتواندآن را انجام دهد. تمرینات صبحگاهی یا روزانه معمولا همه روزه یا یک روز درمیان انجام می گیرد که درهوای سرد بهتر است در فضای سرپوشیده (سالن) همراه با لباس و کفش مناسب انجام شود. ورزش صبحگاهی (روزانه) بین نیم ساعت تا یک ساعت طول کشیده و سعی می شود ورزشکاران درابتدا حرکات سبک که با راه رفتن آرام و سپس حرکات کششی شروع می شود و سپس حرکات و تمرینات قدرتی و استقامتی بپردازند. طوری که ضربان قلب حدودا به ۱۲۰ بار در دقیقه بالا رود و سپس با آرامی به حالت اولیه که سرد کردن بدن است برگشت داده شود.
این رشته مفرح ورزشی را می توان  هم به صورت گروهی درپارک ها، بوستان ها و اماکن عمومی ، ورزشگاه ها و سالن های ورزشی، حیاط مدارس ودانشگاه ها انجام داد و هم  بصورت انفرادی در منازل که در تمرینات معمولا از موزیک استفاده شده و ورزشکاران حرکات را می شمارند.
نکته مهمی که در ورزش روزانه وجود دارد این است که گروه های سنی (نوجوان، جوان، میانسالان و بزرگسالان) جداسازی شده و برای هر گروه سنی حرکات ویژه و متناسب با آنها طراحی گردیده است که این حرکات را به یک صورت و با یک سرعت انجام ندهند، همچنین مربیان ورزش روزانه از بین باتجربه ترین و آماده ترین افراد که دوره های ویژه مربیگری را گذرانده باشند انتخاب می شوند.

نحوه انجام حرکات ورزش روزانه:
۱-گرم کردن بدن یا راه رفتن کششی به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه.
۲-حرکات قدرتی و استقامتی حدود ۲۰ الی ۳۰ دقیقه
۳- سرد کردن یا برگشت به حالت اولیه

نکاتی که ورزشکاران قبل از انجام حرکات ورزشی باید رعایت کنند
۱-۸ساعت خواب کافی
۲-حرکات ورزشی متناسب با سن ورزشکار
۳-بهداشت فردی(استفاده از وسایل شخصی و دوش گرفتن پس از انجام تمرینات)
۴-تغذیه مناسب

اهداف ورزش صبحگاهی:
۱-ارتقاء سطح سلامت افراد درجهت داشتن جامعه ای پویا
۲-انجام حرکات ورزشی روزانه و مستمر جهت تناسب اندام
۳-ایجاد شادابی و نشاط و روح همدلی وصمیمیت دربین افراد
۴-ایجاد انگیزه درافراد برای داشتن یک زندگی فعال در رده های مختلف سنی(کودکی-نوجوانی-جوانی-بزرگسالی)
۵-پیشگیری و درمان بیماری های مرتبط با بی تحرکی و کم تحرکی

امروزه شهروندانی که قادر نیستند درپارک ها و اماکن عمومی به صورت گروهی ورزش کنند، می توانند ازطریق وسایل ارتباط جمعی مانند تلوزیون و یا سی دی های آموزشی به این ورزش بپردازند.

ارسال به شبکه های اجتماعی:
تصاویر مرتبط
مطالب مرتبط
عنوان محتوی سطح 3
کاشان - خیابان امام خمینی (ره) - تلفن 03155244224
کلیه حقوق متعلق به هیئت ورزش های همگانی شهرستان کاشان می باشد.